7 intelektų lavinimo programa

Programa skirta: tėvams su vaikais nuo gimimo iki 24 mėn. Darbas vyksta šiose amžiaus grupėse: 

  • (I) nuo 5 iki 12 nesių,
  • (II) nuo 13 iki 24 mėnesių.

Tai autorinė Mažųjų valdų įkūrėjos Renatos Lazdin programa, kuri apima visų mažylio intelektų ir kompetencijų lavinimą. Programa šiuo metu dėstoma Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Jonavoje, Liuksemburge. Registruotis.

Programoje:

  1. būsite supažindinti su teorinėmis ankstyvojo vaikų ugdymo prielaidomis bei mažų vaikų ugdymo principais.
  2. kartą arba du kartus per savaitę (priklausomai nuo pasirinkto lankymo modulio) atvyksite į žaidinimus klasėje;
  3. per daugumą susitikimų, po arba prieš žaidinimo sesiją surengiamas mini seminaras viena iš programos teorinių temų;
  4. kiekvieną savaitę Jums bus suteiktas žaidinimų namuose lapas kokybiškam užimtumui namuose.

Tokia programos struktūra leidžia ne tik išgirsti apie tai, kaip dirbti su mažyliais, bet ir išbandyti daugelį žaidinimų su patyrusio žmogaus priežiūra.

Į programą gali būti integruotos tematinės pamokos, kurias veda kiti mokytojai. Pavyzdžiui, užsienio kalbos pamoką praves užsienio kalbos mažylių mokytoja, arba muzikos pamoką surengs muzikos mokytoja. Tokiu būdu visą žaidimų sesiją skiriant vieno konkretaus intelekto lavinimui. Pamokos integruojamos priklausomai nuo centro, kuriame vykdoma programa veiklos pobūdžio ir galimybių, o taip pat mokytojų pasiekiamumo.

Programos tikslas – suteikti tėvams visas reikiamas žinias apie tai, kaip mokyti mažylį namuose, nes būtent tėvai yra pagrindiniai vaikelio mokytojai. Programa skirta tiems tėvams, kurie nori savo mažyliams parūpinti maksimalias ateities galimybes. 7 intelektų ugdymo programoje sutalpinta viskas, kas yra būtina pilnaverčiam ir sparčiam mažylio vystymuisi.

Galimi lankymo moduliai:

  • 16 savaičių lankymo modulis: vieno karto per savaitę susitikimai studijoje.
  • 8 savaičių lankymo modulis: dviejų kartų per savaitę susitikimai studijoje.

Minimalus šios programos uždavinys – suteikti Jums ir Jūsų mažyliui daug džiugesio akimirkų – daug kokybiško laiko drauge. Pakankamai atkaklūs tėvai – matys atsiskleidžiant neeilinius savo vaikų gebėjimus. Juk genijais – tampama.

Nuo pirmų mėnesių mažyliai daug juda, muzikuoja ir praktikuoja menus, mokosi gestų kalbos, skaityti ir matematikos, pažįsta pasaulį praktiškai ir kaupia intelektinias žinias apie jį. Žaidinimų klasėje metu be kita ko naudojamas ir specialiai kūdikiams sukurtas šviesos stalas.

Programą vesti šiuo metu yra sertifikuotos šios mokytojos:

  • programos kūrėja Renata Lazdin
  • Julita Kraujalytė (Vilnius)
  • Živilė Girdžiūtė (Vilnius, tik žaidinimai)
  • Rasa Povilavičienė (Panevežys)
  • Joana Gudžiūnienė (Kaunas ir Jonava)
  • Jurgita Orlovaitė (Liuksemburgas)

7 žmogaus intelektai pagal Hovardą Gardnerį: 1. Verbalinis intelektas. 2. Loginis – matematinis intelektas. 3. Erdvinis – vizualinis intelektas. 4. Muzikinis – ritminis intelektas. 5. Kūno kinestetinis intelektas. 6. Tarpasmeninių santykių (bendravimo) intelektas. 7. Vidinis-asmenybinis intelektas.

  • Klasėje būname be batų. Programos užsiėmimai dinamiški, apima ir judesio, vaikų pusiausvyros lavinimo ir/ar šokio žaidinimus, tad patogiai apsirenkite pati (pats) ir patogiai aprenkite vaiką. Klasėse užsiėmimo metu nevalgoma, mamos netriukšmauja.
  • Bendrosios rekomendacijos lydinčiam asmeniui
    Lydintis asmuo bet kuriose ankstyvojo ugdymo pamokėlėse kviečiamas padėti mokytojui įgyvendinti pamokos tikslus moderuojant vaiko elgesį, raginant tausoti pamokose naudojamas priemones. Tuo pačiu mažylis mokosi bendrųjų elgesio taisyklių. Pavyzdžiui, jei vaikelis stengiasi demontuoti muzikos instrumentą, arba bando išplėšti mokytojui iš rankų mokomąjį plakatą – lydinčiojo asmens misija yra nukreipti vaiko elgesį tinkama linkme. Kai tik vaikų amžius yra tinkamas dalyvauti pamokėlėse be tėvų – taip ir vyksta, tačiau kol pamokų formatas yra subalansuotas dalyvauti vaikeliui su lydinčiu asmeniu, formatas numato ir tėvų pagalbą mokytojams. Nukreipiant vaikų kūrybinius polėkius mokomosios medžiagos ir kitų vaikų atžvilgiu rekomenduojama naudoti įtraukiančius žodžius: „padėk“, „tik paliesk“, „paleisk“, „bėk į kitą pusę“ ir panašiai, nenaudojant stabdančių žodelių: „neimk“, „neplėšk“, „negalima“ ir panašiai.

Nerealus jausmas apima „darant namų darbus“ arba tiesiog ruošiantis rytoj startuoti su gautais pratimais. Stipru, žiauriai stipru (tiksliau apibūdintų POWERFUL) – taip atsakinga pagalvojus ir taip nuotaikinga karpant, maketuojant :) Made my day. O dar man patinka po eilinio pratimo sulaukti mažylės žvilgsnio, kuriuo ji lyg sako „Gerai mes čia!“

Ineta6 mėnesių mergytės mama

Neįtikėtina, bet dukra išties be jokių pastangų vardina automobilių markes po kelių dienų pažinties su jomis! Tėtis išskirtinai patenkintas. :)

Jurgita1,5 metų dukrytės mama

Jau po pirmojo programos mėnesio pastebėjau, kad sūnus pasidarė žymiai aktyvesnis. Šią savaitę, pavyzdžiui, atsikėlęs ryte pats sau suorganizuoja sporto aikštelę sutempęs pagalves ir kitus namų daiktus, kaip kad darydavom pagal namų uždavinių lapus.

Inga1,8 metų berniuko mama

Šią savaitę žaidėm eilėraščio be galūnių žaidimą. Veikia, tikrai veikia!

Tėtis2 mėnesių dukrytės tėtis