Mažylio laboratorija – tai autorinė Mažųjų valdų programa, praktinio, įvairiapusiško tam tikrų temų pažinimo užsiėmimai. Kiekvienas susitikimas skirtas vienai temai. Jos atskleidimui, pažinimui eksperimentuojame, domimės temos žodynu, skaitome istorijas, piešiame. O tam, kad rimtos žinios suskambėtų – muzikuojame ir šokame, bėgiojame ir ilsimės.

Žinodami, kad fizinis aktyvumas – vienas iš svarbiausių mažo vaiko dienos darbų, o muzika – nuolatinis palydovas, efektyvesniam pažinimui – viduryje užsiėmimo mankštinamės. Susitikimai trunka apie vieną valandą. Į kainą įskaičiuotos visos reikalingos priemonės.

Pamokos struktūra yra tokia:

  1. Pasisveikinimo ceremonija
  2. Mokslinė pažinimo dalis (šypsodamiesi trumpam susikaupiame)
  3. Judrioji pažinimo dalis (nėra nieko efektyvesnio, nei, pavyzdžiui, bėgimas su draugais ieškoti Lietuvos pasaulio žemėlapyje, arba lobio paieškos klasėje)
  4. Muzikalioji pažinimo dalis (nes kiekvienas vaikas – estrados artistas, čia jau nieko nepridursi)
  5. Pagrindinė – eksperimentinė pažinimo dalis (raitojamės rankoves, tapom, eksperimentuojam, žodžiu – paleidžiam į darbą darbščias rankeles ir nebijom išsiterlioti)
  6. Kartu susitvarkome ir atsisveikiname

Štai pavyzdžiui augalų temos eksperimentinėje dalyje sėjame augalėlius, gaminame kvapiųjų prieskoninių žolelių mišinį, gaminame ir ragaujame eglių spygliukų gėrimą bei beicuojame šakeles baltais dažais lyg tikri sodininkai. Jei tik viską spėjame. Nes juk būtinai dar reikia patikrinti kaip saliero stiebu kyla spalvotas vanduo, ir ar burokas ant popieriaus lapo gražiai gula rusva spalva…

Užsiėmimai vedami tokiomis temomis kaip:

  • Lietuva
  • Žemė
  • Augalai
  • Vanduo
  • Ugnis
  • Žmogus
  • Vietos
  • Senovė
  • Gyvūnai
  • Maistas
  • Mano kūnas
  • Šeima

Amžius: nuo 1,5 metų

Su savimi pasiimti: gerą nuotaiką ir pakaitinių drabužių komplektą (jeigu ką)

  • Bendrosios rekomendacijos lydinčiam asmeniui
    Lydintis asmuo bet kuriose ankstyvojo ugdymo pamokėlėse kviečiamas padėti mokytojui įgyvendinti pamokos tikslus moderuojant vaiko elgesį, raginant tausoti pamokose naudojamas priemones. Tuo pačiu mažylis mokosi bendrųjų elgesio taisyklių. Pavyzdžiui, jei vaikelis stengiasi demontuoti muzikos instrumentą, arba bando išplėšti mokytojui iš rankų mokomąjį plakatą – lydinčiojo asmens misija yra nukreipti vaiko elgesį tinkama linkme. Kai tik vaikų amžius yra tinkamas dalyvauti pamokėlėse be tėvų – taip ir vyksta, tačiau kol pamokų formatas yra subalansuotas dalyvauti vaikeliui su lydinčiu asmeniu, formatas numato ir tėvų pagalbą mokytojams. Nukreipiant vaikų kūrybinius polėkius mokomosios medžiagos ir kitų vaikų atžvilgiu rekomenduojama naudoti įtraukiančius žodžius: „padėk“, „tik paliesk“, „paleisk“, „bėk į kitą pusę“ ir panašiai, nenaudojant stabdančių žodelių: „neimk“, „neplėšk“, „negalima“ ir panašiai.

Tvarkaraštis. Kainos.