„Jausmų pasakos“ - emocinio ir muzikinio intelektų lavinimo programa

 Amžius. Kviečiame šeimas su mažyliais nuo 10 mėnesių iki 6 metų.

 Apimtis: programą sudaro 16 pasakiškų susitikimų, kurių kiekvienas skiriamas pažinčiai su mūsų gyvenime svarbiomis emocijomis, žvelgiant į jas per muzikos „langą”.

Princas Norius-Nenorius ir jo kelionė iki paslaptingos Trijų karalių valdomos karalystės padės suvokti jausmų pasauliui svarbius elementus – emocijas ir poreikį jas suprasti, gebėjimą išreikšti teigiamus jausmus, žinoti meilės rūšis, įsisąmoninti  vilties prasmę ir daugybę kitų žinomų ir netikėtų atradimų.

Programa skirta gautas žinias bei įgūdžius suprasti, patirti, išmokti ir taikyti visą likusį gyvenimą.

 Princo dienoraštis. Dailiai iliustruotas princo dienoraštis, su emociniam ir muzikiniam intelektams lavinti skirtomis užduotimis padės pamokos turinį „atnešti” į savo jaukius namus, praturtinant kasdienius santykius teigiamais jausmais bei dvasinėmis įžvalgomis. Dienoraštį sudaro 16 paveikslų – kiekvienam susitikimui, – po vieną. Juos vis kaupiant, pilnėjanti knyga netruks virsti šeimos jausmų pasaulio tyrinėjimo vadovu.

Pasakiškių pamokų metu keliauti visiems padės adaptuotos lietuvių liaudies bei autorinės dr. Lolitos Navickienės dainos.  Šokamos, dainuojamos, grojamos jos drauge leis pažinti emocijų ir muzikos pasaulį, o pamokose naudojami dideli tekstų plakatai bei gausios metodinės priemonės visą kelionę pavers dar patogesne!

 Autoriai. „Jausmų pasakos“ – autorinė Mažųjų valdų programa, kurią kūrė emocinio imitavimo metodo autorė, „Šeimos knygos“ ir kitų leidinių autorė, studijos Sveikutis įkūrėja dr. Lolita Navickienė, o jai talkino edukologė, Mažųjų valdų įkūrėja ir knygos „Vienas vaikas – 7 intelektai“ autorė Renata Lazdin. 

Viena iš programoje naudojamų dainelių (autorius - A. Piličiauskas):

  • Bėgu bėgu keleliu, nes noriu eiti su tėveliu, 
  • Nors du kart daugiau žingsnelių, bet nepralenku tėvelio,
  • Nors du kart daugiau žingsnelių ir nepralenku tėvelio,
  • Man tėvelis ranką tiesia ir mums linksma eiti dviese!

  • Bendrosios rekomendacijos lydinčiam asmeniui
    Lydintis asmuo bet kuriose ankstyvojo ugdymo pamokėlėse kviečiamas padėti mokytojui įgyvendinti pamokos tikslus moderuojant vaiko elgesį, raginant tausoti pamokose naudojamas priemones. Tuo pačiu mažylis mokosi bendrųjų elgesio taisyklių. Pavyzdžiui, jei vaikelis stengiasi demontuoti muzikos instrumentą, arba bando išplėšti mokytojui iš rankų mokomąjį plakatą – lydinčiojo asmens misija yra nukreipti vaiko elgesį tinkama linkme. Kai tik vaikų amžius yra tinkamas dalyvauti pamokėlėse be tėvų – taip ir vyksta, tačiau kol pamokų formatas yra subalansuotas dalyvauti vaikeliui su lydinčiu asmeniu, formatas numato ir tėvų pagalbą mokytojams. Nukreipiant vaikų kūrybinius polėkius mokomosios medžiagos ir kitų vaikų atžvilgiu rekomenduojama naudoti įtraukiančius žodžius: „padėk“, „tik paliesk“, „paleisk“, „bėk į kitą pusę“ ir panašiai, nenaudojant stabdančių žodelių: „neimk“, „neplėšk“, „negalima“ ir panašiai.