Muzikinis ugdomasis sveikatinimas (muzikavimas lietuvių kalba)

Nuo gimimo iki ketverių metų. Grupės vaikštantiems ir nevaikštantiems mažyliams.

Muzikinio sveikatinimo programa skirta mamos arba tėčio ir vaikelio tandemui. Dainuojamos, šokamos linksmos lietuvių liaudies arba jų pagrindu sukurtos, mažyliams adaptuotos dėstytojos autorinės dainos, grojama profesionaliais muzikos instrumentais.

Pirmiausia, mažą vaikelį turinčiai mamai svarbu kokybiškai atsipalaiduoti, per garsus, muziką, dainas, judesius ir šokius sužadinti magnio raišką organizme – gerai savijautai.

Dar svarbesnis – vaikelio muzikinis lavinimas ir sveikatinimas: vos gimęs vaikas stebi ir mokosi iš aplinkos. Po užsiėmimų vaikas pradeda geriau valgyti ir ramiau miegoti, koordinuočiau judėti.

Praktika rodo, kad po muzikinio sveikatinimo paskaitų išėjusi geriausia mokymosi komanda – mama ar tėtis ir vaikelis jaučiasi laimingesni, o mažylis pradeda vystytis greičiau nei nelavinamas vaikelis, o pirmųjų rezultatų sulaukti neužtrunka – vaikas greičiau atgniaužia kumštelius, atsisėda, sklandžiau pradeda kalbėti ir taip toliau.

Be to, pastebimas ypatingai geras programos poveikis – anksčiau laiko gimusiems kūdikiams.

Muzikinio sveikatinimo programą veda doc. dr. Lolita Navickienė. Užsiėmimų metu dirbama profesionaliais muzikos instrumentais.

  • Bendrosios rekomendacijos lydinčiam asmeniui
    Lydintis asmuo bet kuriose ankstyvojo ugdymo pamokėlėse kviečiamas padėti mokytojui įgyvendinti pamokos tikslus moderuojant vaiko elgesį, raginant tausoti pamokose naudojamas priemones. Tuo pačiu mažylis mokosi bendrųjų elgesio taisyklių. Pavyzdžiui, jei vaikelis stengiasi demontuoti muzikos instrumentą, arba bando išplėšti mokytojui iš rankų mokomąjį plakatą – lydinčiojo asmens misija yra nukreipti vaiko elgesį tinkama linkme. Kai tik vaikų amžius yra tinkamas dalyvauti pamokėlėse be tėvų – taip ir vyksta, tačiau kol pamokų formatas yra subalansuotas dalyvauti vaikeliui su lydinčiu asmeniu, formatas numato ir tėvų pagalbą mokytojams. Nukreipiant vaikų kūrybinius polėkius mokomosios medžiagos ir kitų vaikų atžvilgiu rekomenduojama naudoti įtraukiančius žodžius: „padėk“, „tik paliesk“, „paleisk“, „bėk į kitą pusę“ ir panašiai, nenaudojant stabdančių žodelių: „neimk“, „neplėšk“, „negalima“ ir panašiai.